Analyseer de potentiële markten voor uw bedrijf.

Overweeg welk segment van de lokale (en / of internationale) bevolking uw producten of services gaat gebruiken. Dit moet meer dan alleen giswerk zijn en betekent nauwkeurig en intelligent onderzoek doen. In dit artikel bespreek ik een voorbeeld ondernemingsplan. Je moet secundair onderzoek van buitenaf analyseren en primair onderzoek verzamelen met uw eigen methoden en observaties. Neem de volgende zaken onder de loep van uw onderzoek:

  • Bestaat er een haalbare markt voor het product of de service die u wilt verkopen?
  • Hoe oud zijn uw potentiële klanten?
  • Wat doen ze voor de kost?
  • Is uw product of dienst aantrekkelijk voor een bepaalde etnische of economische bevolking?
  • Kunnen alleen rijke mensen het betalen?
  • Woont uw ideale klant in een bepaald type buurt of gebied?

Bepaal de omvang van uw potentiële markt. 

Het is belangrijk om zo specifiek mogelijk te zijn met betrekking tot uw markt en uw product. Als u bijvoorbeeld een tandpasta bedrijf wilt starten, denkt u misschien dat elk vuil gebit uw product nodig heeft, maar u kunt niet beginnen met de alle doelgroepen tegelijkertijd. Zelfs als u een dergelijk universeel product als tandpasta hebt ontwikkeld, moet u eerst een kleinere, meer doelgerichte klantengroep identificeren, zoals kinderen onder de acht jaar die misschien bubblegum-geurende tandpasta willen, of tandpasta met aparte smaken.

Bepaal de behoeften van uw bedrijf. 

Wat gaat u nodig hebben om te beginnen? Of u nu een bestaand bedrijf met 250 werknemers wilt kopen of uw eigen bedrijf wilt beginnen door een extra telefoonlijn toe te voegen aan uw thuiskantoor, u moet een lijst maken van de materialen die u nodig hebt.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *