Plug-in hybride

91% van de autoritten in Nederland zijn korter dan 50 km. Laat het lage bereik van een elektrische auto, daarom geen belemmering zijn. Maak je vaak lange ritten? Overweeg dan een elektrische auto met een range-extender. Dit is een hulpmotor op benzine. Of een Plug-in hybride. Zoals de  laadpaal audi. Met een gewone hybride rijd je op een zuinige benzinemotor. Maar ook op stroom. Deze wordt opgewekt uit remenergie. Daardoor zijn ze minder milieuvervuilend dan de meeste benzineauto’s. Het nadeel is alleen dat je hem niet kan opladen. Dit komt omdat ze geen stekker ingang hebben. 

Zonne-energie om te laden.
Zelf stroom opwekken door middel van eigen zonnepanelen? Hiermee kan je de accu van je elektrische auto laden. Dit is de meest geschikte manier om elektrisch te rijden. Je hebt een laadpaal nodig en zonnepanelen.

Met zonnepanelen van een vermogen van 2.700 watt-piek, kun je 2.360 kWh elektriciteit opwekken. Hiermee kan je ongeveer 13.000 km per jaar rijden. Bedenk je wel, dat je alleen kunt opladen wanneer je panelen stroom opwekken. En als je auto is aangesloten op de lader. Alleen zo kan je op zonnestroom rijden. Hoewel dit in praktijk nog erg lastig is. Zelf opgewekte stroom kan je namelijk niet zo makkelijk opslaan op een thuisaccu. Dit komt doordat de stroom die je opwekt niet gelijk gebruikt wordt. Deze lever je namelijk weer terug aan het net.

Oplaadpunten
Gelukkig telde Nederland in 218 meer dan 30.000 laadpunten. En elk jaar komen daar meer bij. Ook zijn er verschillende mogelijkheden om je auto te laden.

  • thuis via je eigen stroomaansluiting
  • via een laadpaal voor de deur
  • Of met een snellaadpaal

Opladen doe je met de speciale stekker die je bij de auto krijgt.
Ga je op pad? 

controleer dan voor je gaat rijden over de laadmogelijkheden.Dit voor het geval je tussendoor moet bijladen

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *